Защо мъжете сме по-грозни?

Из думите на един мим

Личният дневник на Петър Ванев - Пиеро

Из думите на един мим header image 2

Защо мъжете сме по-грозни?

July 19th, 2008 · 31 Comments

Не всички са Ван Бастун и баче Кико

“Не всички са бастуни и приятели на баче Кико” Петър Ванев - Pierrot 2008

Исках да разбера защо най-известните и красиви жени пишат, говорят и показват други красиви жени, а известните и преуспели мъже - също? Почти никой не коментира мъжете - какви сме, какво си мислим, какво правим реално и от какво имаме нужда. В списания от порядъка на “Плейбой” се налага какво трябва да има един мъж за да е плейбой. Добре де, това са единици, а останалите? Кучетата ни яли…
Мъжът на лов, жената - също
Коментирали сме защо жената се конти, а мъжът - поръсва със злато и баварци. Коментирали сме и защо самоизграждането на нормалният мъж включва членска карта за футболният клуб, големият президентски стол от Офис УанСуперстор и достатъчно пари, че да пие един път месечно “Бушмилс” със содичка в “Буда Бар”, а женското израстване се гради на семейство, среда, оценяване. Но извън това - колко мъже са красиви и колко жени? Лошият факт ( поради скромното обстоятелство, че пишещият тези редове след внимателен преглед с микроскоп категорично установи, че е мъж ) е - жените са повече. Ловният характер на мъжът предполога да е снабден с достатъчно голямо и здраво ласо ( новата Х шестица или Бентли Континентал, боядисано в убийсвено резеза ), да е твърд - тоест да каже: “Ще ти купя колие от шопара до Най-най, ама ще ми духаш до заранта и ще ти го нацепя като американски мак на краш-тест”, и да знае къде да ловува. Щото ако отиде с макларъна и костюма от новата колекция на Армани пред сладкарницата зад Горубляне, най-много да забърше някое мазно и гадно мазутно петно. Тоест никъде не се включва красив външен вид! Боли го фара нашият лиричен герой, че с новите дрешки изглежда като пуснато на свобода кокершпаньол, изнасилен преди това от орда ротвайлери-педали. Лошото е, че “дамите” се гласят като за първа брачна вечер преди да отидат до супера в “Лозенец” не търсят потвърждение за красотата си, а нейната капитализация. Или монетаризация както е модерно :) Така красотата се обезценява…
Химическата красота и бирената фасада
Истински красивите са толкова редки екзепляри вече, че ги прибират в едни такива големи и черни камиони, тип джип, че не можеш да ги видиш. Загледах се днес като един истински myth-buster по хората, които минаваха покрай кафето, където си четох спокойно новото издание на Максим и си поддържах щерката заспала. Жени по потници и спортни гащи, жени по официални тоалети, жени в анцузи, жени в дънки с колички. Общото беше, че им пукаше как изглеждат, и дори онази с късите гащи на спонсора на Илиенци си беше оправила косата. Тоест - има някакво желание да изглежда добре. Изключения винаги има, разбира се, и те биват от 40-килограмови полу-умрели от наркотиците хеви-метъл-рейв-не-знам-какво си, до 110-килограмови тетки от кварталната бакалия. Тях не ги броя. Интересното е, че жените имат дори минимално вродено желание да се поддържат. А ние? Людете от мъжки пол какъв го имаме? Бирените бутилки на масата пред нас са свидетелство за високо социално положение и шести постоянен ( бременен мъж сиреч ). Дънките трябва да са с номер по-големи, щото ние не слабеем, а се окръгляваме. Стърчащите косми под мишците са свидетелство, че не е цивилна чистачка от близкото военно поделение, а истински натурален мъж. Мъже си купуват големи коли, щото имат малки пишки, а жените - малко коли, че да не им е проблем паркирането, докато бързат да си отиват с оня с малката пишка. Онези “красавци” дето си бръснат и ушите, и “не вземат” никакви добавки, и се блъскат по фитнесите за да се получи смешна картинка накрая ли са измерителят за мъжка красота? Че тези не го вдигат бре! И не щото не могат, ами щото много блъскат :) Съжалявам - изгладеният фитнес-маниак не ми е по вкуса, а и на повечето истински жени, които познават. Бесни чекиджии! Обаче те са хората, които се “водят” красиви. Единствено защото те правят нещо за тялото си. Онези `лапета, които като се събудят влизат да видят как е срал тази сутрин Дейвид Бекъм просто ги оставям сами да се наказват…
Така обаче не мога и да си обясня категорично - грозни ли сме мъжете изцяло или не ни пука? Жените ли са по-красиви или по-им пука? Бирата има ли значение или не? Май лошата новина е вярна - мъжката красота е подценана, а женската - надценена…

Ако Ви е харесала публикацията - дайте Вашият глас във Свежо

Tags: Градска галерия

31 responses so far ↓

  • 1 evgeni // Jul 19, 2008 at 7:20 pm

    интересни мисли, заинтригуващи даже на моменти. моето мнение по въпроса е : аз правя каквото мога за да се поддържам и то не заради “красотата”. да не съм манекенченце-но имам друга цел. едно време митачето (крика) канеше гости в едно свое предаване (не това на киро “скалата”)…та на един от поредните такиваму подари уред за коремни преси….смяхххх…говедото вика ааа не аз не тренирам аеробика…хммм и е прав. красотата не се измерва само с външният вид на жената или мъжа. силата на характера е важна.

  • 2 Таня // Jul 20, 2008 at 8:36 am

    Айде сега първо честито за новия ти дом в нета, а след това да бистрим красотата и дали я има днес :-)

    Много интересна тема си подхванал, ама прозорчето за коментари е много тясно, та нещо ми ограничава полезрението, ама ще се справя някакси - надявам се, нямаш против да се разпростра върху темата :-)

    За красотата на мъжете - след като дълго си търсих половинката и след много вглеждане в различни типове мъже, стигнах най-накрая до няколко семплички извода:

    1. най-важното са очите и какво казват те. Понякога това е от такова значение, че всичко останало се пренебрегва. Опасно е само когато носителят им е добре осъзнал тяхното въздействие, та попрекалява със силата им;
    2. уважението на човека към самия себе си. Не ме е вълнувало, дали мъжът ще има мускулатура като образец по анатомия, но ме вълнува, дали човекът отсреща се грижи за здравето си като спортува, мие си зъбите и се къпе редовно, да няма мръсно под ноктите и да е спретнат и чист. Да, и онези храсталаци по подмишниците - след като от жените се изисква да сме едни такива гладички и мекички, то и за мен е важно като се гушна до половинката си, да не ме гъделичкат миризливи косми по носа - та в този смисъл, стърчащите от там косми винаги са носели черна точка на притежателя си.
    3. Колата никога не е била критерий за мен. Даже по едно време се увличах повече от водачи на велосипеди :-) По-важното за мен е, дали представителят на другия пол, след като ми е бил на гости, ще ми помогне да раздигаме масата или ще остане да си седи там доволен, пипайки се между краката в очакване на евентуалното продължение на вечерта.

    С две думи- за мен при мъжете е важно поведението им, а не физическите им данни (с изключение на височината - понеже и аз съм доста дълга).

    А за женската красота - питам се и аз днес, дали я има в онези класически представи от миналото. Толкова е индивидуално това понятие. Аз много не се заглеждам по жени, но когато съм видела красива такава - естествено, че й го признавам. За съжаление обаче, повечето от тези жени толкова добре са осъзнали ползата от своята красота, че са доста премерени в това на кого ще се усмихнат и с кого ще бъдат любезни. Красотата им като че ли се е превърнала в средство. Но тук малко се отклоних от темата.

    Жените днес са много намазани с какви ли не химикали. Аз самата отдавна намалих тяхната употреба, която се свежда от време на време до гланц по устните и спирала по миглите. И толкова. Защото освен, че те наистина вредят и кожата се скапва, съм виждала какво се получава и от прекомерната им употреба и е смешно, та даже тъжно.
    А пък най-смешно ми е като видя някоя именно по къси панталонки и с направена коса - е немам думи просто, това си е такава карикатура… :-)

  • 3 pierrot // Jul 20, 2008 at 9:13 am

    @Евгени: Едно е да си поддържан мъж, друго е да си ходещ Менделеев! Финеса е едно, квадратурата друго мисля…
    @Таня: Благодаря :) Дано да е уютен новият дом!
    Значи ти си едно такова нещо, наречено изключение, заради което съм ти голям доказан фен :) Нематериалното и вътрешното са антимагнит просто за голяма част от жените, поради което и голяма част от мъжете се стремят да отговорят на новото търсене.
    За понятието “красиво” преди и сега има наистина голяма разлика, ама тя е наложена а не породена от нещо. Колкото ретро-филми или снимки съм виждал, жените са десетки пъти по красиви от сегашните им колежки! Дори и черно - белите…

  • 4 Таня // Jul 20, 2008 at 10:07 am

    Пиеро - благодаря :-)
    Знам, че и ти си наясно с това, но аз да си кажа - принципите на Вселената си действат и всеки получава, каквото иска, нали така? Само дето много хора не са наясно с това което искат или с последиците от него и затова вечно са недоволни и не може да им се угоди.

    Няма по-голямо богатство от това да живееш в пълно съгласие с човека до теб и винаги да получаваш подкрепата му/й. Тогава всеки е способен да повдигне планини и да достигне до нови хоризонти, с което удовлетворение дори и най-последният модел Мерцедес не може да се сравнява. Материалните блага са замислени да ни улесняват в живота, а не да бъдат самоцел, както е в наши дни, за съжаление.

  • 5 pierrot // Jul 20, 2008 at 10:19 am

    Оффтопик: ама си е друго като съм сложил уведомяването по електоронната поща? Преди не ставаше…Ей тия дребни нещица правят блога и живота по-приятен :)

  • 6 Таня // Jul 20, 2008 at 10:21 am

    Наистина е така :-) И аз като си разкрасих така блога с всичките тези разширения, много му се кефя :-)

  • 7 Светла // Jul 20, 2008 at 1:02 pm

    Чета си аз ,
    усмихвам се както обикновено,
    започвам да разбирам що “някои хора” се нахвърлят да та цууууунат,
    и тъкмо да напиша простичкото,
    и за мен достатъчно просветляващо разискваните въпроси:
    “Не бъдете толкова самокритични!
    Много сте ми хубави - к’во ви е?!
    Обичате жените, за това ви изглеждат по-красиви.
    Аз обичам мъжете, за това, те ми харесват по-вече.”
    и се натъквам на коментарите.:))))
    Светна червената лампичка и предупреди, че е малко вероятно да бъда разбрана и най-малкото, което може да ми се случи е коментарът ми да бъде сметнат за повърностен.
    За това се оттеглям да напиша - дълъг и добре обоснован отговор на това :
    Защо изглежда така, сякаш, че мъжете са по-грозните?

  • 8 pierrot // Jul 20, 2008 at 4:30 pm

    Светла: на теб коментара ти много добре знаеш, че няма да бъде сметнат в моят дигитален дом за повърхностен, и не можах да разбера дали си се подразнила от темата? Аз лично съм много по-критичен към мъжката част от света, тъй като аз може и да издържам ( примерно де ) 6 часа във всякакви пози, ама приказката е “мъжете са слаби в леглото”, може и да пия по една бира, но приказката е “мъжете се оливат с бира”. Тия стереотипи не ми харесват, затова критикувам така моят отбор.
    А дългият и обоснован отговор ще го търсим в твоят дигитален дом с голямо любопитство :)

  • 9 evgeni // Jul 20, 2008 at 6:46 pm

    ха-ха ще те ритаме твоя отбор ей :) Няма да ни излагаш само с 6 часа и 1 бира. Въпрос на възприемане на околната среда и интелект (или по-скоро липсата му) бих казал е водещ за тези, който живеят и оценяват по стереотипи. Щом сам нямаш мнение - да решение са.

  • 10 pierrot // Jul 20, 2008 at 6:58 pm

    Стереотипите са методи за възприемане и оценка на околната среда именно от хората, които нямат мнение - съгласен напълно :) А това са адски много хора, без да се правя прекалено на умник. Аз може и да греша, но поне се опитвам да взема правилното решение. А мъжете, които не осъзнават на кого и как подражават, преследвайки неясно каква цел дали вземат мнение?

  • 11 Светла // Jul 20, 2008 at 7:07 pm

    Темата е супер, но е като лук - многолюспеста/многопластова/.
    Аз казах всичко с тези малко думи в коментара,
    но те сгъстяват толкова много, че се налага да разясня.
    Почти съм готова, но се получи голям обем,
    така, че наистина ще е уместно да го пусна при мен.
    ако реша така,
    ще свирна с линк.
    След многото провикации на тема “феминизъм”,
    този пост наистина ме жегна,
    а и коментара на Евгени направо ми образува думите в устата.
    Тишо я побутна плахо:
    http://asktisho.wordpress.com/2008/05/23/mens_rights/
    Енея внесе женски финес с чувство за хумор и много остроумна ирония:
    http://eneya.wordpress.com/2007/10/09/what-is-matriarhat/
    Четете коментарите към подадените линкове, в тях темата разцъфва.
    Браво Петре,
    човърка, човърка и напипа болната точка, която ще отвори дебата.
    :))))))))))

  • 12 Светла // Jul 21, 2008 at 12:03 am

    http://pinchoftaste.blogspot.com/2008/07/blog-post_21.html
    Ето по на широко

  • 13 Светла // Jul 21, 2008 at 7:12 pm

    И все пак в това, което Петър казва има нещо много важно:
    “Съществува идеята, митът,
    че жените са по-красиви,
    красотата е техен приоритет и те спекулират с “предполаганата” природна даденост”
    Съблазнени ли се чувстват мъжете и преживяват това като агресия от страна на жените?
    Красотата /домогването до визия, считана за красива/ стока ли е?
    Чарът стока ли е?
    Сугестията стока ли е?
    Да винаги са били стока, заедно със всичко, което може да бъде използвано за да влияем на Другия, в наша полза /каквато и да е тя/
    Всички тези качества са използвани от както човеците съществуват.
    Защо изведнъж, нещо считано, векове наред, за желано /нормално/ притежание както от жените, така и от мъжете – сексапил и красота, изведнъж започва да боде очите на мъжете, да ги дразни, да ги замисля.
    Застрашен ли се чувства мъжът в днешно време от жената?
    И красотата ли е истинското камъче на раздора?

  • 14 Светла // Jul 21, 2008 at 7:29 pm

    / Из дневниците на световната конспирация/
    Мъдросттите на една шапкарка:

    Минавам покрай сергията на една Шапкарка.
    Заглеждам шапките, тя заглежда децата ми – две момченца и спускайки се да ги пощипне по бузките забърборва:
    -Я колко хубави момченца! Сега се народиха много и все хубави момчета.
    Момчетата се мятат на майките, а момичетата на бащите.
    Хубавите майки си вземат грозни, дебеловрати мъже и така след няколко поколения ще е рядкост да видиш хубава жена, а ще е пълно с красиви мъже. При това положение е по-добре, да беше родила момичета.

  • 15 Светла // Jul 21, 2008 at 9:05 pm

    /Из моя архив/
    Отивам в Мелник. Сядам в една изба, на върха на един скалист хълм, да изпия чаша прекрасно вино.
    И както се наслаждавам на мига и алената светлина, озаряваща чашата,
    изведнъж се появат,
    един по един ,
    петнайсетина прекрасни мъже,
    облечени в униформи.
    Не бях виждала толкова красиви мъже на куп.
    Млади, с ясни погледи, озарени лица, силни и жилави тела.
    Всички те имаха някакви знаци /нашивки/ на раменете, може би ВМРО пишеше или нещо подобно.
    Дори един не ме погледна,
    ей така от любопитсво, че има и други човешки същества на масата.
    Бяха ужасно съсредоточени и сериозни.
    Идея нямам защо, те си знаят.
    Но потръпнах от студ, въпреки топлото слънце.

  • 16 evgeni // Jul 22, 2008 at 9:17 am

    Светла защо мислиш, че изведнуж това с женката и мъжката красота е започнало да ни замисля? Просто в наши дни този фарс придобива уродливи размери и затова толкова прави впечатление. А и честно казано днес може да се обсъждат много проблеми от много хора в почти реално време независимо от местоположението на обсъждащите (това на интернета и предимствата му ) :) та дасе върнем на красотата - за всяка епоха тя е имала определена визия и измерение. Но в наши дни май е най-ощетена от към морал и ценности.

  • 17 Светла // Jul 22, 2008 at 10:47 am

    Не мисля, че нещо е станало изведнъж,
    а че, както ти казваш в днешно време “красотата” все повече се изпразва от съдържание.
    И ако векове наред е била сигурно обединяващото нещо между половете, защото,
    това ,
    което в крайне сметка,
    изначално ни сближава е животинското сексуално привличане. Онова нещо, което не се обяснява с думи, а просто ти действа и те вдига във въздуха.
    То днес ,тъкмо чрез гротесното й превръщане в конфекция, не само се обезценява, но и се забелязват най-отчаяните сигнали за “помощ”.
    Сещам се за една история, чиито имена на участващите в нея лица не помня.
    Може би е била от историята на Гърция.
    Една девойка, се явява в съда с тежко обвинение и грозяща я смърт.
    След произнасяне на смъртната присъда на девойката и позволяват предсмътна реч, за да се защити.
    Тя не пробелва и дума, просто се съблича.
    Омаяни от нейната красота, съдиите й пощадяват живота.
    В днешно време се счита за слабост и поддаване на манипулация ако почиташ и видимо показваш, възхищение от красотата на другият пол.
    Да не говорим, че ако си грозна, но добре поддържана жена, добре образована и амбициозна кариеристка, към теб, мъжете, се отнасят с много по-голямо уважение, сътрудничат ти и т.н.
    Ако обаче, злочесто, си природно красива и на всичкото отгоре умна, то ставаш трън в очите и тутакси всичко живо ти скача на среща, чуди се как да те изпитва, как да ти скъсва нервите и силите да се доказваш, как да те унижава или уязвява и да ти показва, че “не си по-голяма работа, дето природата е била благосклонна към теб, я по-скромно го давай! То не всичко дето хвърчи се яде! И нещата не ти падат от небето, както ти е паднала красотата!”
    В тоя стил етикети и жлъч.
    За това казвам, че темата, която Петър подхвана е многопластова.
    И никак не е загубено времето да се вземе отношение по нея.
    Просто тя показва само върха на айсберга от задълбочилите се проблеми както между половете, изразени във все по-масовото объркване в определянето на половата едентичност /” мъж ли съм, жена ли съм?/,
    така и тези, засягащи общо личностовото ни чувството за идентичност/”Кой съм аз”;”Какъв съм аз?”/
    И ако ти говориш за сила на характера,
    то означава ли, че една силна жена, но грозна е по-предпочитана като сексуален обект, от една красива и силна жена.
    Първата няма да те плаши психически, подсъзнателно ще я чувстваш уязвима, заради грозотата й,
    ще се възхищаваш на способността й да компенсира и това може да е добра основа за сътрудничество-пък и с малко “пластика” може и да се влюбиш.
    Втората, обаче ще те плаши до смърт. Колкото и да те привлича.
    И това, ще бъде по-силно от теб.
    Поради което, ако можеш,
    икономически ще я подтискаш,
    за да я контролираш,
    плашейки се подсъзнателно и фантазирайки, че тя те върти на пръста си /без оглед реалността/, само защото като си покрай нея си губиш ума/толкова силно ти влияе/.
    Пък ако нямаш средства, с които да я уязвиш, ще бягаш като дявол от тамян.
    Е? Някой може ли да се постави на мястото на такава жена?
    Как се издържа на постоянна инвазия?
    За това с годините действително красивите и умни жени, точно защото са умни, всячески ще прикриват, както сексапила, така и красотата си.
    Докато не намерят наистина обичащ ги мъж, не остареят, за да могат, вече на воля да се перчат с увяхналата си красота.
    Това отговаря на въпроса, защо най-предпочитани са “красиви” и “глупавки” жени, хем вълкът сит, хем агнето цяло:))))))))))
    Ей, млъкване нямам:)))))))
    Ето още една люспа лук…

  • 18 Светла // Jul 22, 2008 at 11:03 am

    Може би искам да кажа, че така разгледан въпросът, дава основания да очакваме, генетично, поради социалната депривация красотата да се унифицира и загуби стойност, поне при жените, за сметка на социалната власт, която все повече придобиват.
    И може би навлизаме наистина в “Матриархат”, където жените ще бъдат поносимо еднакво грозни/красиви/, но отговорни, силни, “умни”, ръководещи,
    а мъжете ще започнат да разцъфват сексуално и естетически, за да привличат власт-имащите.
    Явно сме в периода на гадния преход:)))))))

    П.С.
    И за мен е изненадващо, че от цялата торба с разнопосочни асоциации, успях да извадя теза на преден план.
    Ей сега вече има за какво да се спори!
    Дали?

  • 19 evgeni // Jul 22, 2008 at 11:48 am

    От красивите и силни жени се страхуват слабите мъже. Тези които нямат необходимото, за да я задържат до себе си. Било финанси, личност, секс и т.н. А към такива ” необходими качества” се стремят и огромната част от мъжкото общество именно поради факта на наложените предразсъдъци. И е по-лесно да се докажеш пред една жена била грозна или хубава с новата си S-класа и жилище в кв. Симеоново….отколкото с това което си. Познавам дотатъчно жени, за да правя генерален извод, че това е точно така в наши дни. И ако караш пежо 205 (на 17г.) кой го интересува, че ти сам си го купил с труда си и потта си?!? Жените се заглеждат по новото мазерати което те подминава с грация. Кой оценява днес това което си постигнал сам, а не това което ти е дадено било от мама и тати или от някой богат спонсор срещу съответните услуги. Кой го е грижа защо това пежо 205 е без клима и монтираната газова уредба е почти 1/4 от цената му? Важното е да си в кайена отсреща и да гледаш отвисоко през тъмните си очилца тези дето се печат в това пежо на 20 см от 60 градусовият асфалт. С какво самочувствие да излезеш от една фиеста за 1500лв, докато си плащаш газ за 10лв пред красива жена (с новичка С3)? Кой каза, че красотата не е материална в нашето общество?

  • 20 Светла // Jul 22, 2008 at 12:12 pm

    Ако така добре продължиш да подаваш, ще взема и аз да повярвам в тезата си:))))))))))

    Именно докато “патриархата” държи властта, красотата на жените ще се издига в култ и ще се ползва най- вече от превилигированите власт имащи.
    Калкто е било винаги, векове назад.
    Я ми кажи кой ще остави “чудно хубава девойка” да си краси свободно някое село и също толкова свободно да се ожени за любимия селски овчар,ковач и какъвто и да е селски обикновен занаятчия.
    Или някой граф ще я грабне, или цар, или султан, или чорбаджия.
    Ако не ви се дава властта, поддържайте митът за женската красота.
    Ако пък ли не свиквайте с все по-непретенциозния и несексапилен вид на съвременната 3 в едно жена-кариеристка,майка,сексоален партньор,
    както и с факта, че се изисква да се натъкмявате по вкусът й.

    Като ви обяснявам, че противопоставянето не води до градивни решения, не ми вярвате:)))))))

  • 21 Светла // Jul 22, 2008 at 12:51 pm

    И за да не излезе, че само опонирам и нищо не предлагам, искам да ви кажа, че имам идея за “идеалният свят”.
    Ще ви я споделя. Малко по -късно.
    Но в тази връзка искам да ви кажа, че знам, че и Маркс я е имал, и Томас Мор, пък и Хитлер.
    Придържането към природните закони, като че ли най-добре ориентира в тъмното.
    И може би когато човеците станат толкова емоционално зрели, колкото и технически напреднали,
    ще можем да пристъпим към друго ниво на социален ред,
    но до тогава ще редуваме “Матриархат” с “Патриархат”,
    по начинът по който хаосът и редът взаимно се обуславят,
    взаимо се ограничават и поради което редуват.

  • 22 pierrot // Jul 22, 2008 at 1:19 pm

    Като каза биологическо начало, то тогава патрирхата просто бие матрирхата още преди да е назначен съдията дори :)
    Изключително правилно е това, че може да се обърнат нещата, именно заради прекомерната капитализация на женската красота. Но така ще е докато се връзват жена-секс-дом и мъж-работа-пари, и вътрешно жени го предпочитат понеже е сигурно, а мъже - понеже те държат плитката на жената прави докато тя им прави свирка. Страха и комплексите са голям прът в колелото на желанието на жената да е “нормален” гражданин, а не експлоатирана.
    Евгени добре де, вярно е, че никой не оценява истински. Но това ( да се примирим ) означава, че рано или късно се губи желание да бъдеш истински, и просто леко се сливаш с останалите. А моментът когато жената няма нужда да е секситка, и мъжът да е ИЗнежен ми е просто супер далече…

  • 23 evgeni // Jul 22, 2008 at 3:20 pm

    Пепи разбира се, че има хора, които те оценяват истински. Но те са толкова малко, че само “странният” и по-малко лицемерен от другите може да ги оцени. Този, който не търси одобрението на всички. И така трябва да бъде, за да знаеш на кого можеш да има доверие.

    Светла след като отвори темата към матриархат и патриархат и свързаното с тях разбиране за красотата, ще подтвърдя думите на един голям мой приятел : по времето на матриархата сме живели в пещери, яли сме си лайната и идела за жена е бил 1.50м, дебела и космата. Така, че един вид сега ви правим услуга като знам какъв е идела днес (въпреки да не съм много съгласен със всички измерения на този “идеал”).

  • 24 Светла // Jul 22, 2008 at 5:18 pm

    Тъкмо това искам да кажа,
    Евгени!
    Че ако ще взимаме властта - край на красотата, и много бързо ще заприличаме на тая картина дето я описваш:))))))
    Да не говорим, че леко побутнати от пластичната хирургия, точно така изглеждат “силните” жени днес.
    Ето илюстрирам с женския вариант на Маргина:

    http://knigi-news.com/?in=pod&stat=3239&section=9&cur=0

    А пък в противовес мъжете ще започнат да се кипрят и омайват с пауновите си пера, за да могат най-шарените да се домогнат до привилегированите власт-имащи.

    Та…,
    “Матриархата” не е “Секс-мисия”, а смяна на местата. /има голяма вероятност да не сте гледали този прекрасен филм по въпроса, защото е много стар:)))))), ако не сте с две думи ще ви кажа за какво иде реч, след молба от ваша страна :)))))/

    И е малко вероятно, това да направи над - половия социален ред по-съвършен.
    Щото както вече мисля, всички сме на едно мнение:
    Красотата, за да има стойност е рядко нещо. Всяко рядко нещо е капитал.
    Редките капитали са винаги окупирани и около тях се води борба за притежание.
    А дали ще се бият мъже за жена или жени за мъж, като процес няма съществени различия.
    Казано на кратко: Власт имащите могат да си позволят да са “грозни”, защото “красотата” изисква много усилия, шанс и лишения. Дори само защото, за да се поддържа ценността й, изискванията към нея /естетическите норми/ ще стават все по-нереални и отдалечаващи се от природните дадености - как по друг начин да се създават “Идеали”.
    Идеала като фикция/мисловна конструкция/ е нещо недостижимо или трудно достижимо.
    А пък, все пак съществуват съвсем реални физически рамки.
    Така, че красотата винаги ще е рядко и трудно нещо, дори и само защото „ще бъде създавано” като такова.
    Този поглед върху красотата доста добре осветлява въпроса „Защо естетическите норми и идеали” се менят през вековете и то някои стават диаметрално противоположни.Също като модата. Вари го, печи го, освен да се сменя и циклично връща, на периоди, друго не и остава, та нали едно тяло имаме и то никак особено не се е променило от векове.

    @Петър:
    “Я да видим кой не е гледал Дискавъри?!”:))))))))
    В природата за повечето видове цари “матриархат”.
    За това и при нас от там е започнало.
    Ако предположим, че в Дарвиновите думи има истина, а колкото и да ни удрят по достойнството, генетичните изследвания ги потвърждават, то имаме достатъчно близко родство с маймуните.
    В момента са наблюдават видове маймуни с патриархален социален ред, както и такива с “матриархален”.
    И няма нищо конструктивно в позицията :”Яйцето или кокошката”, просто се сменят и обуславят един друг.
    Така, че съдията, нека не влиза, ама не защото е ясен мача, а защото не е ясен другият отбор:)))))))

  • 25 Светла // Jul 22, 2008 at 5:20 pm

    П. С
    Във връзка с разговора:
    Петре, сложи и женска картинка:)))))))

  • 26 Val // Jul 22, 2008 at 10:20 pm

    Светлата, матриархатът в природата май е повече заложен при насекомите… ;)

    При бозайниците си е в повечето случаи патриархат - на стаден принцип.

    Само при някои птици и делфини май се наблюдава вярност към партньора до края на живота.

    При човека днес има нещо като Социархат, мисля…

  • 27 pierrot // Jul 23, 2008 at 11:07 am

    Вал: социархат - тоест привързан към социума? Ако е това, не мога да се съглася просто, тъй като индивида ( масовата бройка ) все повече влиза в черупката си, но може и да греша.
    Светла: Вал го каза - водещият е мъжкият индивид, матриархата означава жената да е глава на групата или семейството, което въобще не е така. А къде да сложа женска картинка - на коментарите ли? Това е картинка за всички, които нямат регистриран аватар, ти можеш да си режистрираш такъв - http://en.gravatar.com/.

  • 28 Светла // Jul 23, 2008 at 11:58 am

    Ще ми отворите работа, но нищо,
    все ще е полезно,
    сега ще трябва да изброя видовете бозайници, чиито стада се управляват от женска което аз сравнявам с “матриархат”.
    Тук говорим, че една женска е “шеф” на стадото,
    взима решенията в кризисна ситуации,
    контролира йерархията и избира главния ебач и го подменя циклично.
    В огледалния вариант е същото само, че мъжкар е шефа на стадото.
    Така или иначе и в двата случая, всички останали, не зависимо от пола - козируват и това не е друга тема, ама хайде, ще пропусна.
    Тъй като ще ми отнеме време, пък и искам линкове да подам, когато тогава.
    Убедена съм, че при маймуните ги има и двата модела, виждала съм ги с очите си.
    Сега трябва да им търся имената на вида, ама ще се оправя.
    Тези с матриархалния ред, живееха на някакви високи скали и планини.
    както и да е…
    Не знам как това стана важно?
    Моята идея е да ви извадя от порочния кръг на противопоставянето.
    Защото само тогава, ще прозрете, че проблеми има, но те еднакво засягат болезнено и единия и другия пол.
    И нищо обективно не може да измери - кой е започнал и кой повече наранява другия /преживява се болезнено и от двата пола/.
    Много по-важно е как се случва така, че не можем да излезем от порочната комуникация и не искаме да спрем да се нараняваме едни други.
    Всеки с призумцията, че реагира от обидата или болката, причинена от другия, без да си дава сметка за тази която той причинява.

    П.С.
    И сега нещо весело ми дойде на ум.
    Май от там започнахме “Голямото дърдорене”
    Що преди да се изказваме всеки не каза поне 3 примера за жени и мъже, които счита за “красиви”.
    И още по-смешното, дайте да направим същото и за такива, които считаме за грозни.
    И нека да са Българи, че картината ще даде много по-реален резултат.
    Щото за цял свят от милиарди хора се намериха единствените двама, по които съвсем малко може да се спори и те взеха, че се взеха:))))))))))))
    Анджелина Джоли и Брат Пит:))))
    В тази връзка,
    да не си мислите, че ако видите съпругът ми и вие като мен, ще мислите, че прилича на Аполон?!:)))))))

  • 29 Светла // Jul 23, 2008 at 12:04 pm

    Пак съм аз:))))
    Това за картинката трябваше да е шега:)))
    Просто отбелязах, че е “мъжка” картинка.

  • 30 Val // Jul 23, 2008 at 12:58 pm

    Не, Пиеро, не ‘привързан’, а ‘подчинен’ на социума - в лицето на закона и държавата, и то само за бела, май… :) Иначе - аз съм фен на анархо-примитивистичната теория.

    Матриархатът, дори при слоновете и косатките, които май са единствените видове, практикуващи подобен вид йерархия, е по-скоро линейно-родствена връзка: от майка на дъщери и на внучки (до 9то коляно при косатките).

    Истинският матриархат е при насекомите - организация, подобна на кошера с майката-царица, търтеите и пчелите-работнички…

    При бозайниците и хората (макар да не харесвам дарвиновата теория), наистина има по-скоро патриархат - единственият начин мъжът да е сигурен, че поколението му е ‘негово лично’ ;) .

  • 31 Светла // Jul 24, 2008 at 5:51 pm

    http://www.newyorksocialdiary.com/partypictures/2007/03_07_07/partypictures03_07_07.php
    ето ви едно забавно линкче на NY елит.
    Даже и не може да се поспори кои са по-грозни жените или мъжете ?
    И за учудване има две - три, почти човешки лица и те са на мъже, може и да са геьове, не им пише на челата:)))))))))))))))

Leave a Comment

Здравей! Чувствай се свободен да коментираш тук, но моля те уважавай българският език, достойнството на другите и правото им на лично мнение! Успешен ден!